Przedszkole Miejskie nr 33
Opis oferty:
Przedszkole Miejskie nr 33 w Bytomiu mieści się w Bytomiu przy ulicy Konstytucji 1. Przedszkole znajduje się w miejscu spokojnym, ogród przedszkolny oddalony jest od ruchu ulicznego.
W placówce mieści się obecnie 7 oddziałów :
1. "Biedronki"
2. "Żabki"
3."Kotki"
4. "Pszczółki"
5. "Misie"
6. "Motylki"
7. "Jeżyki"
Placówka pracuje od godziny 6.00 do 16.00
Oferta:
Placówka jest zlokalizowana w dzielnicy Bobrek. Mieści się w wolnostojącym trzykondygnacyjnym budynku z własnym, ogrodzonym placem zabaw.Warunki lokalowe umożliwiają utworzenie siedmiu oddziałów, w tym obecnie 4 grupy dzieci 5-6-letnich. Obecnie uczęszcza 143 dzieci. W placówce jest zatrudnionych obecnie 17 nauczycieli o najwyższym stopniu kwalifikacji zawodowych. Kadra przedszkola to 11 nauczycieli dyplomowanych,3 mianowanych i 3 nauczycieli początkujących. Nauczyciele w swojej pracy stosują nowatorskie metody oraz prowadzą innowacje pedagogiczne tj. : Teatrzyk Kamishibai „Skrzynia pełna skarbów” oraz „ Akademia oddechu”.tj. : Teatrzyk Kamishibai „Skrzynia pełna skarbów” oraz „ Akademia oddechu”. Przedszkole zapewnia pomoc logopedyczną,psychologiczno-pedagogiczną oraz ma stały kontakt z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Bytomiu i innymi placówkami oświatowymi w okolicy.
Prace dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą prowadzimy zgodnie z podstawą programową i przyjętym programem w placówce. Misja naszego przedszkola skierowana jest na dziecko wraz z jego potrzebami, na jego spontaniczność, aktywność oraz dążenie do niezależności od dorosłych.
Nasze przedszkole :
- Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
- Baza lokalowa pozwala na realizację przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
- Organizuje zajęcia, które zapewniają wszechstronny rozwój dzieci, rozwijają kreatywność , samodzielność oraz umiejętność współdziałania w grupie.
- Rodzice chętnie podejmują współpracę z placówką.
- Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
- Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi.
- Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi.
- Organizuje sprawne funkcjonowanie organów przedszkola i zarządzania placówką.
- Realizuje autorskie programy edukacyjne oraz projekty edukacyjne, które wspomagają pracę z dziećmi.
- Wykorzystuje w pracy z dziećmi wybrane metody multimedialne, które pozwalają przygotować je do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnej.
- Zapewnia dzieciom smaczne domowe posiłki zgodnie z zasadami zdrowego żywienia.
- Nasze sale są kolorowe, słoneczne, wyposażone w mebelki, zabawki i pomoce dydaktyczne posiadające atest bezpieczeństwa.
- Przez cały rok szkolny odbywa się wiele atrakcji i uroczystości tj. wyjście do kina, opery,BCK, wycieczki w ciekawe miejsca, "Dzień Przedszkolaka", "Jasełka","Bal karnawałowy", "Dzień Babci i Dziadka", "Powitanie wiosny" , spotkania z rodzicami w ramach akcji "Aktywny Rodzic- jak ciekawie spędzać czas z dzieckiem", a także różne konkursy z udziałem rodziców.
- Absolwenci naszego przedszkola to świetnie przygotowani przyszli uczniowie szkoły podstawowej.
- W 2020 roku w placówce zostały wykonane prace termomodernizacyjne budynku związane z wymianą wszystkich okien. Całość została sfinansowana z dotacji celowej Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii w ramach programu ograniczania niskiej emisji.
- W 2021roku został zmodernizowany plac zabaw dla dzieci w ramach Budżetu Obywatelskiego.
- W roku szkolnym 2021/2022 placówka wzbogaciła się o nowy sprzęt multimedialny w ramach Budżetu Obywatelskiego na rok 2022 ”Świat interaktywnej zabawy i edukacji w przedszkolach” – tablica interaktywna i laptop. Natomiast dzięki pomocy Fundacji „Młodzi młodym” ( zbiórka 1% z podatku) zakupiono projektor do tablicy interaktywnej.
- W roku szkolnym 2022/2023 w ramach Funduszu Pomocy, ze względu na uczęszczanie dzieci z Ukrainy, placówka otrzymała fundusze na zakup pomocy dydaktycznych. Zakupiono laptop, dwa tablety, program logopedyczny oraz pomoce dydaktyczne – przede wszystkim do indywidualnych zajęć rewalidacyjnych.
- Zostały również wyremontowane wszystkie łazienki dla dzieci.
Warunki pracy i cele pedagogiczne to przede wszystkim:
Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.· Nasze przedszkole pracuje zgodnie z przyjętą przez Radę Pedagogiczną koncepcją pracy, która jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeby. Głównym jej założeniem otoczenie opieką dzieci w celu zapewnienia im poczucia bezpieczeństwa, aktywizowanie poprzez wprowadzanie metod opartych na zadaniach twórczych, otwartych, badaniach, eksperymentowaniu. Rozwijanie wrażliwości estetycznej, poczucia szacunku wobec siebie i innych. Wspieranie ich w działaniach (pozwolenie na wykonanie ,,po swojemu”), pomoc i zachęta do przekraczania kolejnych granic możliwości (indywidualizacja).
· W przedszkolu praca nauczycieli opiera się na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji pracy placówki. Planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy pracy.
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. · Przedszkole jest miejscem tak zorganizowanym, aby istniała możliwość wyboru różnej aktywności przez dziecko. Swoboda wyboru umożliwia nie tylko diagnozę, określenie potencjału dziecka, ale również kreowanie warunków i dobór sposobów jego rozwijania.
Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. · Dzieci są ciekawe otaczającej rzeczywistości, zadają dużo pytań, są dociekliwe, wykazują dużą determinacje i wytrwałość przy realizacji określonych zadań, a podczas prac zespołowych potrafią dzielić się zadaniami i zgodnie współpracować.
Dzieci są aktywne. · Dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach. Nauczycielki stosują aktywizujące i indywidualne metody pracy, dostarczają bodźców, prowokują do działania. Wyzwalają u dzieci aktywność poznawczą i fizyczną.
Respektowane są normy społeczne. · Dzieci rozpoznają swoje emocje, kontrolują je. Czują się pełnoprawnymi członkami społeczności nie tylko przedszkolnej, znają swoje prawa i obowiązki.
· Dzieci uczestniczą w życiu przedszkola i decyzjach dnia codziennego, są postrzegane jako osoby, które wnoszą swój wkład czyli własne wyobrażenia, zamiary, oczekiwania.
Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji. · W przedszkolu prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych, dostosowuje się działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci. Stosuje się indywidualizację procesu wspomagania rozwoju dziecka przez stosowanie różnorodnych metod pracy. Doskonalone są narzędzia obserwacji i diagnozy przedszkolnej.
· Opracowuje się i wdraża programy wspomagania i korygowania rozwoju dzieci.
Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym. Zajęcia dodatkowe :- Religia - dzieci 6-letnie
- Język angielski - dla wszystkich dzieci.
Dostępne miejsca:
Nazwa |
Opis |
Liczba wolnych miejsc |
WOLNE MIEJSCA |
Dzieci 3 letnie - 2 miejsca Dzieci 4- letnie - 2 miejsca. Dzieci 5-6 letnie - 1 miejsce. Dzieci 6-letnie - 2 miejsca. |
4 |
Przykładowe zdjęcia:
Mapa