Niezalogowany
zmień rozmiar:

Przedszkole Miejskie nr 33

Adres: Konstytucji 1
41-905 Bytom
pokaż na mapie
Dyrektor: Lucyna Zygmunt
Strona WWW: http://pm33.edu.bytom.pl/
E-mail: przedszkole-33@wp.pl
Telefon: 328101422

Opis oferty:


Przedszkole Miejskie nr 33 w Bytomiu mieści się w Bytomiu przy ulicy Konstytucji 1. Przedszkole znajduje się w miejscu  spokojnym, ogród przedszkolny oddalony jest od ruchu ulicznego.
W placówce mieści się obecnie 7 oddziałów :
1. "Biedronki"
2. "Żabki"
3."Kotki"
4. "Pszczółki"
5. "Misie"
6. "Motylki"
7. "Jeżyki"
Placówka pracuje od godziny 6.00 do 16.00





Oferta:

    Placówka jest zlokalizowana w dzielnicy Bobrek. Mieści się w wolnostojącym trzykondygnacyjnym budynku z własnym, ogrodzonym placem zabaw.Warunki lokalowe umożliwiają utworzenie siedmiu  oddziałów, w tym obecnie  4  grupy dzieci 5-6-letnich. Obecnie uczęszcza 143 dzieci. W placówce jest zatrudnionych obecnie 17 nauczycieli o najwyższym stopniu kwalifikacji zawodowych. Kadra przedszkola to 11 nauczycieli dyplomowanych,3 mianowanych i 3 nauczycieli początkujących. Nauczyciele w swojej pracy stosują nowatorskie metody oraz prowadzą  innowacje pedagogiczne  tj. : Teatrzyk Kamishibai „Skrzynia pełna skarbów” oraz „ Akademia oddechu”.tj. : Teatrzyk Kamishibai „Skrzynia pełna skarbów” oraz „ Akademia oddechu”. Przedszkole zapewnia pomoc logopedyczną,psychologiczno-pedagogiczną oraz ma stały kontakt z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Bytomiu i innymi placówkami oświatowymi w okolicy.
Prace dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą prowadzimy zgodnie z podstawą programową i przyjętym programem w placówce. Misja naszego przedszkola skierowana jest na dziecko wraz z jego potrzebami, na jego spontaniczność, aktywność oraz dążenie do niezależności od dorosłych.

Nasze przedszkole :

  •  Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
  •  Baza lokalowa pozwala na realizację przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
  •  Organizuje zajęcia, które zapewniają wszechstronny rozwój dzieci, rozwijają kreatywność , samodzielność  oraz umiejętność współdziałania w grupie.
  • Rodzice chętnie podejmują współpracę z placówką.
  •  Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
  •  Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi.
  • Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi.
  • Organizuje sprawne funkcjonowanie organów przedszkola i zarządzania placówką.
  • Realizuje autorskie programy edukacyjne oraz projekty edukacyjne, które wspomagają pracę z dziećmi.
  • Wykorzystuje w pracy z dziećmi wybrane metody multimedialne, które pozwalają przygotować je do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnej.
  • Zapewnia dzieciom smaczne domowe posiłki zgodnie z zasadami zdrowego żywienia.
  • Nasze sale są kolorowe, słoneczne, wyposażone w mebelki, zabawki i pomoce dydaktyczne posiadające atest bezpieczeństwa.
  • Przez cały rok szkolny odbywa się wiele atrakcji i uroczystości tj. wyjście do kina, opery,BCK, wycieczki w ciekawe miejsca, "Dzień Przedszkolaka", "Jasełka","Bal karnawałowy", "Dzień Babci i Dziadka", "Powitanie wiosny" , spotkania z rodzicami w ramach akcji "Aktywny Rodzic- jak ciekawie spędzać czas z dzieckiem", a także różne konkursy z udziałem rodziców.
  • Absolwenci naszego przedszkola to świetnie przygotowani przyszli uczniowie szkoły podstawowej.
  • W 2020 roku w placówce zostały wykonane prace termomodernizacyjne budynku związane z wymianą wszystkich okien. Całość została sfinansowana z dotacji celowej Górnośląsko - Zagłębiowskiej Metropolii w ramach programu ograniczania niskiej emisji.
  • W 2021roku został zmodernizowany plac zabaw dla dzieci w ramach Budżetu Obywatelskiego.
  • W roku szkolnym 2021/2022 placówka wzbogaciła się o nowy sprzęt multimedialny w ramach Budżetu Obywatelskiego na rok 2022 ”Świat interaktywnej zabawy i edukacji w przedszkolach”  – tablica interaktywna i laptop. Natomiast dzięki pomocy Fundacji  „Młodzi młodym” ( zbiórka 1% z podatku) zakupiono projektor do tablicy interaktywnej.
  • W roku szkolnym 2022/2023  w ramach Funduszu Pomocy, ze względu na uczęszczanie dzieci z Ukrainy, placówka otrzymała fundusze na zakup pomocy dydaktycznych. Zakupiono laptop, dwa tablety, program logopedyczny oraz pomoce dydaktyczne – przede wszystkim do indywidualnych zajęć rewalidacyjnych.
  • Zostały również wyremontowane wszystkie łazienki dla dzieci.
      

Warunki pracy i cele pedagogiczne to przede wszystkim:

Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.

·         Nasze przedszkole pracuje zgodnie z przyjętą przez Radę Pedagogiczną koncepcją pracy, która jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeby. Głównym jej założeniem otoczenie opieką dzieci w celu zapewnienia im poczucia bezpieczeństwa, aktywizowanie poprzez wprowadzanie metod opartych na zadaniach twórczych, otwartych, badaniach, eksperymentowaniu. Rozwijanie wrażliwości estetycznej, poczucia szacunku wobec siebie i innych. Wspieranie ich  w działaniach (pozwolenie na wykonanie ,,po swojemu”), pomoc i zachęta do przekraczania kolejnych granic możliwości (indywidualizacja).

·         W przedszkolu praca nauczycieli opiera się na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji pracy placówki. Planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy pracy.

           Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.

·         Przedszkole jest miejscem tak zorganizowanym, aby istniała możliwość wyboru różnej aktywności przez dziecko. Swoboda wyboru umożliwia nie tylko diagnozę, określenie potencjału dziecka, ale również kreowanie warunków i dobór sposobów jego rozwijania.


            Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.

·         Dzieci są ciekawe otaczającej rzeczywistości, zadają dużo pytań, są dociekliwe, wykazują dużą determinacje i wytrwałość przy realizacji określonych zadań, a podczas prac zespołowych potrafią dzielić się zadaniami i zgodnie współpracować.


            Dzieci są aktywne.

·         Dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach. Nauczycielki stosują aktywizujące i indywidualne metody pracy, dostarczają bodźców, prowokują do działania. Wyzwalają u dzieci aktywność poznawczą i fizyczną.


            Respektowane są normy społeczne.

·         Dzieci rozpoznają swoje emocje, kontrolują je. Czują się pełnoprawnymi członkami społeczności nie tylko przedszkolnej, znają swoje prawa i obowiązki.

·         Dzieci uczestniczą w życiu przedszkola i decyzjach dnia codziennego, są postrzegane jako osoby, które wnoszą swój wkład czyli własne wyobrażenia, zamiary, oczekiwania.


            Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.

·         W przedszkolu prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych, dostosowuje się działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci. Stosuje się indywidualizację procesu wspomagania rozwoju dziecka przez stosowanie różnorodnych metod pracy. Doskonalone są narzędzia obserwacji i diagnozy przedszkolnej.

·         Opracowuje się i wdraża programy wspomagania i korygowania rozwoju dzieci.


           Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym.



Zajęcia dodatkowe :
  •     Religia - dzieci 6-letnie
  •     Język angielski - dla wszystkich dzieci.



Dostępne miejsca:

Nazwa Opis Liczba wolnych miejsc
WOLNE MIEJSCA Dzieci 3 letnie - 2 miejsca
Dzieci 4- letnie - 2 miejsca.
Dzieci 5-6 letnie - 1 miejsce.
Dzieci 6-letnie - 2 miejsca.
4

Przykładowe zdjęcia:

Mapa

Rekrutacja ID: 121; Wersja: 24.104.20240724.1457 Harmonogram ID: 404;